Cercar en aquest blog

dimecres, 15 d’abril de 2009

Es pot dir "algo" en català?

Per començar el blog faré referència a una de les paraules que més sento al llarg del dia: "algo" (normalment pronunciant la O com una U). En castellà és una paraula molt maca, però en català no existeix, és un barbarisme. L'equivalent és "alguna cosa" o "quelcom" (aquest últim en contextos més formals).

També crec convenient afegir que en frases interrogatives i condicionals "alguna cosa" es pot canviar per "res". És a dir, té el mateix significat "Vols alguna cosa?" que "Vols res?". Com a apunt final m'agradaria especificar que aquesta estructura interrogativa és la més autèntica del català.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Iep, això d'algo sí que em sona!!!
M'ha agradat molt el teu blog, no dubtis que quan no sàpiga "quelcom" t'ho preguntaré. 1 petonet!

Anònim ha dit...

Mmm, per cert, soc jo =). mi2

Abel ha dit...

Sort que m'has posat això al final de tot i he sabut que ets tu, perquè com que has seleccionat anònim, una mica més i no ho esbrino...

M'alegro que t'agradi el bloc, així ja puc comptar amb un lector més oi? :)

Un petonet

Marc ha dit...

"Vols res" no és correcte, per la teva informació.

Abel ha dit...

Doncs no sé quins motius tens per afirmar això, però "res" és equivalent a "alguna cosa" en oracions interrogatives i condicionals. O sigui, que sí que és correcte.

Anònim ha dit...

Pike Pike Basilee