Cercar en aquest bloc

S'està carregant...

divendres, 22 maig de 2009

"Be" o "bé"?

La paraula "be" també és un accent diacrític. Depenent de si porta accent o no adopta un significat o un altre.

Quan porta accent equival a un adverbi o a una riquesa (tot allò susceptible d'apropiació i de proporcionar un profit o una utilitat). Per exemple: "Com estàs? Bé", "Béns púbilcs, privats".

Si no en porta estem parlant de la lletra (b, B) o d'una ovella. La lletra es pronuncia amb una E més aviat tancada (com la de congrés) i l'altra amb una E oberta (com la de cafè).

4 comentaris:

Pedrete ha dit...

Ja veig que feia temps que no comentava... Això no pot ser!
Va tot "bé"? jaja M'encanta aquest apartat (aquesta norma), sobretot perquè ja me'l sabia! :p
Això sí! Els diacrítics m'encanten, tant en "castellano" com en català! Sí, especialment perquè mentre escrius has d'endevinar si porta o no accent la paraula diacrítica...
Bueno(sé que no existeix en català aquesta expressió però es que m'agrada molt dir-la), espero que segueixis ajudant a la gent a escriure y a expressar-se perfectament en la "teva llengua" :p jeje
No et desanimis! :D
Una forta abraçada!(en català sona una mica cursi, jo ho prefereixo dir en "castellano": un fuerte abrazo!)
PD: A veure si em trobes alguna errada, sius plau! Moltes gràcies! Es que jo també vull millorar la llengua de la meva terra! XD

Abel ha dit...

Sí sí, ja feia massa temps! Però no et preocupis hi ha una dita que diu : "better late than never".

Per descomptat que seguiré ajudant la gent, ja saps que m'agrada molt!! A més, els diacrítics també és del que més m'apassiona, sobretot perquè n'hi ha molts que la gent no sap.

No et vull desanimar, però hi ha algunes faltes ;) Ànims Pedro i gràcies!

Carme ha dit...

Bon dia!
A la frase: Be doncs, ja ens veure'm, es sense accent, no?
Gràcies

Abel ha dit...

Benvolguda Carme,
En l'oració que tu em poses com a exemple el "be" sí que duu accent, perquè és una adverbi.
No sé si t'he solucionat el dubte, espero que sí.
Abel