Cercar en aquest blog

dilluns, 25 de maig de 2009

Diferents significats

L'últim dia que vaig afegir alguna cosa sobre la morfologia vaig esmentar paraules que podien ser dubtoses pel seu gènere. A partir d'ara faré referència a paraules que, depenent del gènere amb què les utilitzem, poden tenir un significat o un altre. Avui, "canal" i "fi".
EL canal és una via d'aigua; en canvi, LA canal és un conducte, una canonada. Exemples: "El canal de Panamà uneix l'Atlàntic i el Pacífic", "Les canals s'han embussat".
EL fi és la finalitat, l'objectiu; LA fi és el final, l'acabament. Exemples: "El fi (la finalitat) del blog és ensenyar el català", "L'àrbitre va indicar la fi (el final) del partit".

3 comentaris:

Pedrete ha dit...

Llegint això m'he fixat que els catalans som molt "puñeteros"! Mira que som rucs que fiquem com a masculí "la finalitat" (el fi) i femení "el final" (la fi)...
Més complicat no ho podem fer!

PD1: Has vist que em considero català?! I demá del Barça! Ja ho veurás! jeje
Però perquè és un equip españñññol! :p
PD2: A veure qui guanya demà en el tenis...

Anònim ha dit...

Abel!

Veig que no et vas sortir amb la teva, s'ha quedat el text sense espais,pobre... jejeje
Mira que arribes a ser maniàtic!

Ens veiem quan et dignis a tornar al cole... per cert, història DE L'ART bÉ no? :P

hmm.. formaciÒ (que avui no he passat jo...) jeje



.itziar

Abel ha dit...

Itziar! No m'esperava poder gaudir d'un comentari teu :)

Doncs al final sí m'he sortit amb la meva, però m'ha costat... Prefereixo ser maniàtic abans que ser un desordenat i un despreocupat ;)

Segurament no parlarem fins la setmana que ve. A reveure