Cercar en aquest blog

divendres, 3 de juliol de 2009

Els diacrítics del verb "ser"

El present d'indicatiu del verb "ser" o "ésser" té tres formes verbals amb accent diacrític. Aquestes són la primera del singular i la tercera tant del singular com del plural.

Per exemple: "Jo sóc alt". Un "soc"(pronunciant la O oberta) és una soca, la part inferior de qualsevol arbre.

"Ell/ella és alt/a". La forma sense accent (es) correspon al pronom reflexiu o recíproc. "Ell es banya a la piscina", "Es va sentir un soroll".

L'última forma, la tercera person del plural és "són". És a dir: "Ells són els que van arribar tard". Si parlem de "son"(pronunciant la O oberta) sense accent, ens referim a les ganes de dormir; però si és masculí adopta un altre significat, que ja veurem el proper dia quan parlem de morfologia.

3 comentaris:

Guillem Molas ha dit...

Hola, com estàs? et va anar ve la sele? espero que sí.Estàs nerviós per la universitat? jo ho estaria molt. Adéu.
PD:en pol m'ha corregit algunes faltes

Abel ha dit...

Guillem! Quina sorpresa! Doncs la "sele" força bé, de català un 8, no està malament...

Home una miqueta nervioset potser sí, però de moment encara em queden un parell de mesos de vacances per gaudir!

Digues-li a en Pol que ho ha corregit molt bé ;)! A reveure!

tocineta ha dit...

HOLA, FA MOLT DE TEMPS QUE NO PARLEM, AQUI AL BLOC ES CLAR..., FORA DE AQUI CADA DIA.
CADA VEGADA EM SORPRENS MES, ETS COM EL LLIBRE GORDO DE PETETE.

UNA ABRAÇADA Y UM PETO MOLT FORT.

TOCINETA.