Cercar en aquest blog

dilluns, 6 de desembre de 2010

Frases "fogoses"

Avui tenim 3 frases fetes que a mi, personalment, m'agraden molt: "jugar amb foc", "posar llenya al foc" (o atiar el foc) i "treure foc pels queixals".

La primera s'utilitza quan hom s'exposa imprudentment a alguna situació que pot ésser perillosa. La segona expressió significa fer augmentar les discòrdies, afegir motius de baralla, de dissensió, etc. L'última manifesta una gran irritació o indignació.

Aquestes tres d'avui són força conegudes actualment i, per sort, bastant utilitzades encara.

10 comentaris:

Pilar ha dit...

Trobo que les frases fetes són un bon recurs en l'escriptura. Facilita el que volem expressar d'una manera molt gràfica. Gràcies, Abel!

Jordi Riera ha dit...

Hola Abel!

Una frase feta és dir "foc a l'olla!"

S'utilitza per expressar que cal anar per feina a l'hora de realitzar alguna feina qualsevol. També es fa servir com a crit d'ànim per començar a fer alguna cosa amb ritme i bon humor :)


Salut i llengua!

Abel ha dit...

I tant que sí, Pilar. Les frases fetes són un molt bon recurs. Jo sempre he pensat que allò que pots expressar amb una frase feta no ho pots dir de cap altre manera.
No em donis les gràcies, no es mereixen!

Abel ha dit...

Hola Jordi,
Quina agradable sorpresa el teu comentari. M'agrada molt aquesta de "foc a l'olla". La veritat és que no l'havia sentida mai, pot ser que només es digui a les Illes? De tota manera, en prenc nota ;)
Gràcies per l'apunt.
Salut i llengua!

Peret ha dit...

Senyor Carretero,

Em plau gratament haver descobert el seu bloc. Car àdhuc nogensmenys, estic afectat pel desig vehement de seguir llegint les seves entrades.

SAlut!

Abel ha dit...

Senyor Gendrau,

Em plau profundament rebre un comentari de la seva magnífica persona. M'alegra fins a límits inaudits que manifesti estar afectat pel desig vehement de llegir les meves entrades. De la manera més humil possible li desitjo un pròsper inici amb el seu nou blog.

Salutacions,

Abel

Filadora ha dit...

Boníssim!!!!

Abel ha dit...

Gràcies, Filadora!

Anònim ha dit...

Hola yo soy castellana y odio el catalán.Viva el castellano!!

Abel ha dit...

Benvolguda Anònim,

He estat pensant si esborrar el comentari directament o contestar de manera amable (cosa que vostè no ha fet, permeti'm que li ho digui) i ben intencionada (cosa que vostè tampoc no ha fet). He optat per la segona opció.

És evident que el coneixement de llengües et proporciona una cultura i una saviesa il·limitades. Per això penso que saber català, castellà, alemany, francès, anglès, italià, rus, o el que cadascú vulgui aprendre, no s'ha de barrejar amb temes de política que, en el nostre cas (el cas català-castellà), és ben palès que ens influencien en la conducta lingüística (i això és, penso, el que li passa a vostè).

Canviant una mica de tema, jo sempre he denfensat, defenso i defensaré la meva terra, el meu país i la meva llengua, però si vostè vingués a Catalunya i, pel motiu que fos, no entengués el català de cap de les maneres, que sàpiga que jo em comunicaria amb vostè en castellàa, en anglès si fos de Londres o en alemany si vingués de Munic.

Salutacions,

Visca les llengües!